5 marca 2008 |Zielona Góra| EU43-005 z pociągiem z Warszawy Wschodniej zbliża się do semafora wjazdowego.
Fotografia z początków pracy lokomotyw typu F140MS w PKP Cargo. Testowano między innymi ich przydatność w ruchu pasażerskim. W związku z tym dwa egzemplarze trafiły do obsługi pociągów pośpiesznych pomiędzy Zieloną Górą i Warszawą, a jeden do obsługi pociągów osobowych z Poznania do Rzepina.
Na zdjęciu widzimy lokomotywę prowadzącą pociąg TLK „Zielonogórzanin”. Jeszcze w okolicy Babimostu była tego dnia słoneczna pogoda. W Sulechowie już sypał śnieg. Czyli typowo marcowa aura – zaskakująca i zróżnicowana.
Po prawej stronie widoczny fragment terenu z bocznią zielonogórskiej elektrociepłowni. Na torze żeberkowym odstawione tam były lokomotywy w malowaniu „PTKiGK Zabrze” – 3E/1 oraz TEM2 – przyciągnęły tam pociąg z węglem. Obecnie bocznica jest rozebrana, a elektrociepłownia zasila swoje piece wyłącznie gazem ziemnym.
Widoczny na zdjęciu Traxx pracował w Polsce dla PKP Cargo od grudnia 2007. Po zakończeniu trwania czteroletniej umowy na użytkowanie lokomotywa wróciła do właściciela (Angel Trains, który w międzyczasie zmienił nazwę na Alpha Trains). Szybko jednak znaleźli się w Polsce kolejni chętni na wynajem tego typu pojazdów i w związku z tym z oznaczeniem E186-132 możemy ją widywać na polskich torach do dzisiaj.