14 czerwca 2007 |Poznań Główny| EU07-182 przy składzie pociągu „Kasztan” relacji Berlin Zoo- Kiev Pass.
Noc na dworcu w Poznaniu ma swój szczególny klimat. Perony pustoszeją, więc do pracy ruszają ludzie odpowiadający za utrzymanie czystości. Pociągów jest mniej, jednak wiele z nich wymaga manewrów – przełączenia grup lub pojedyńczych wagonów z jednego składu dalekobieżnego do innego. W okresie remontu torów na głównej stacji poznańskiego węzła praktycznie zaniechano takich operacji trasując pociągi dalekobieżne możliwie na przelocie (nawet bez zmiany kierunku jazdy).
Zawsze lubiłem przechadzać się po stacji i obserwować nocne życie. Przy peronie drugim na dalszą drogę na wschód oczekiwał EuroNight „Kasztan” z Berlina do Kijowa. Po zakończeniu manewrów polegających na wyłączeniu wagonów bezpośrednich do Gdyni oczekiwał na odjazd. Maszynista zmienił oświetlenie czoła, by nie oślepiać wjeżdżających na peron pierwszy – jest to nieformalna, aczkolwiek często stosowana na kolei praktyka.
EU07-182 w prawie niezmienionym kształcie możemy spotkać na polskich torach do dzisiaj. Sprzedana w 2013 roku przez PKP Intercity do DLA (przewoźnik kolejowy o ciekawej nazwie „Dolnośląskie Linie Autobusowe”) w srebrno-czerwonym malowaniu kursuje obecnie z pociągami Kolpremu. Przez te 13 lat dorobiła się tylko klimatyzatorów nad kabinami maszynisty – reszta wyposażenia pozostała bez zmian.