Autoryzacja

7 października 2020 |Oderbruecke|193-588 na czele pociągu w kierunku Polski.

Kolejny przykład tego, że w roboczym plecaku zawsze warto znaleźć miejsce na aparat fotograficzny. Tego dnia rozpoczynając pracę na granicy polsko-niemieckiej moją uwagę zwrócił ciekawie zestawiony pociąg. Na czele platform z kontenerami zobaczyłem nowego Vectrona w malowaniu sugerującym przyszłego właściciela – Alpha Trains. Na końcu składu znajdowała się druga maszyna w identycznych barwach, a na końcu trzecia – tym razem biała. W oknach wszystkich znajdowały się kartki formatu A4 z numerami fabrycznymi i konfiguracjami – rzecz charakterystyczna dla lokomotyw Siemensa opuszczających fabrykę.

7 października 2020 |Oderbruecke|193-586 na końcu składu. przed nią wpięta jeszcze 193-587

Maszyny nosiły następujące oznaczenia (w kolejności od czoła pociągu):

EVNnumer fabryczny/rok produkcjikonfiguracja
91 80 6193 588-1 D-SIEAG22838/2020A10-6f
91 80 6193 587-3 D-SIEAG22837/2020A10-6f
91 80 6193 586-5 D-SIEAG22762/2020A10

Jak widać – wszystkie trzy maszyny zarejestrowane są jeszcze na producenta. Konfiguracja A10 to zdolność do jazdy na terenie Niemiec, Austrii, Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii. Wersja A10-6f ma dodatkowo jeszcze możliwość pracy na terenie Bułgarii i Holandii. 

Podobne zestawienie widziałem już całkiem niedawno w Polsce. W sierpniu tego roku trzy białe Vectrony również prosto z fabryki dwukrotnie wjeżdżały do Polski – prawdopodobnie, by sprawdzić działanie na sieci PKP PLK. Można się tylko domyślać, że klient zamawiający pojazdy chciał mieć sprawdzone i gotowe do pracy na sieci pojazdy. Jeden z takich przejazdów Nagrał niezawodny Adam z Zielonej Góry – jego film możecie zobaczyć w serwisie Youtube:

Film autorstwa użytkownika fzadam97 w serwisie „Youtube”

 

Później widziano je jeszcze w trakcie podobnych jazd w innych krajach. 

Testowy pociąg wjechał do Polski tak jak ostatnim razem – na krótko. Tym razem również dojechał tylko do Świebodzina, po czym wrócił na teren Niemiec. Jeszcze tego samego dnia mijałem się z tym składem w okolicy Erkner – zmierzał już w kierunku Berlina. 

2 comments

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s