
Premiera trzeciej generacji lokomotyw platformy Traxx (nazwa to skrót hasła: Transnational Railway Aplications with Extreme Flexibility, co można przetłumaczyć jako ekstremalnie elastyczne międzynarodowe zastosowania kolejowe) miała miejsce w 2011 roku. Pierwszy egzemplarz oznaczony jako niemiecka seria 187 był pojazdem w wersji na prąd przemienny oraz dodatkowo ze spalinowym silnikiem dojazdowym o niewielkiej mocy, zwanym „Last Mile” (czyli „Ostatnia Mila” – chodzi o ostatni etap dojazdu pociągu do klienta po zazwyczaj niezelektryfikowanych torach bocznicowych). Z czasem zaprezentowano kolejne wersje pojazdów – na prąd stały oraz wielosystemowe. O ile u naszych zachodnich sąsiadów szybko przybywało lokomotyw trzeciej generacji, o tyle proces homologacji Traxxów 3 w Polsce przeciągał się. Ostatecznie w 2021 roku dwaj najwięksi europejscy gracze na rynku leasingu i wynajmu długoterminowego pojazdów trakcyjnych odebrali pierwsze pojazdy wyprodukowane na polski rynek. Z początkiem czerwca pojawiły się pierwsze transporty pojazdów w barwach Akiem oraz Railpool. Prosto z Kassel trafiły do Torunia, gdzie w wynajętych od Przewozów Regionalnych halach odbywają się ostatnie prace, testy i przygotowania do przekazania pojazdów nowym użytkownikom.
Na zdjęciu widzimy transport lokomotywy Traxx F160DC3 LM z Niemiec do Torunia. Jest to pojazd oznaczony serią E594 i numerem 025. To wersja na prąd stały 3kV o mocy 6000kW z dodatkowym spalinowym silnikiem dojazdowym o mocy 230kW. Prędkość maksymalna to 160km/h (60km/h przy napędzie silnikiem spalinowym).