
W 2018 roku „Norske tog AS” zamówił w Stadlerze 14 sześcioczłonowych zespołów trakcyjnych FLIRT Nordic. Składy mają obsługiwać zelektryfikowane i niezelektryfikowane trasy w północnej części norweskiej sieci kolejowej. Będą oznaczone serią 76 i numerami od 101 do 114. Pociągi mogą poruszać się zarówno zasilane energią elektryczną z sieci trakcyjnej (15kV AC) jak i na liniach niezelektryfikowanych z pomocą silników spalinowych. Moc ciągła 2000kW pozwala im się rozpędzić do 200km/h, natomiast w trybie spalinowym (w sumie cztery silniki wysokoprężne) prędkość maksymalną jest ograniczona do 160km/h. Pojazdy są ponadto doskonale przystosowane do surowych warunków zimowych w Norwegii. Ciekawym rozwiązaniem jest wyposażenie w dodatkowe akumulatory magazynujące w trybie Diesla energię elektryczną uzyskiwaną podczas hamowania hamulcem elektrodynamicznym. Wykorzystuje się ją do sprawnego rozruchu pociągu po postoju. Wysoki komfort pasażerom zapewniają obszerne strefy wejściowe, klimatyzowane przedziały pasażerskie i doskonała izolacja akustyczna oraz termiczna. W sześciu członach o łącznej długości prawie 113 metrów znajdziemy w sumie 241 miejsc siedzących. Nie zapomniano oczywiście o udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych.

19 sierpnia 2021 skład przewoźnika EP Cargo prowadzony lokomotywą ES64F4-840 transportował dwie jednostki trakcyjne z Siedlec do Oderbruecke i dalej do portu w Rostoku. Docelowo trafią do Oslo, gdzie zostaną przekazane nowemu użytkownikowi. Kilka zdjęć tego pociągu wykonałem na stacji Poznań Franowo – na grupie tranzytowej PFD.