
Fangschleuse to niewielka stacyjka na linii z Berlina do Frankfurtu nad Odrą tuż za Erkner. Oprócz dwóch peronów przy torach głównych są tu jeszcze dwa tory główne dodatkowe bez krawędzi peronowych. Tego dnia na jednym z nich zatrzymałem się ze swoim pociągiem, a drugi zajmował jadący w tym samym kierunku skład DB Cargo z samochodami Volkswagen Crafter. Postój jak to zwykle bywa spowodowany był sytuacją ruchową – pierwszeństwo – również na niemieckich torach – zazwyczaj mają pociągi wiozące pasażerów.
Na zdjęciu widzimy pociąg RE1 z Magdeburga do Frankfurtu nad Odrą. W tej relacji najczęściej spotykanym zestawieniem jest lokomotywa niemieckiej serii 182 i wagony piętrowe produkcji Bombardiera. Wagon końcowy jest również wagonem sterowniczym – posiada kabinę maszynisty i wszystkie niezbędne urządzenia, by prowadzić skład i sterować lokomotywą. Czasem spotkać tu można jednak lokomotywy serii 112 – to pojazdy z początku lat dziewięćdziesiątych – powstały jako modyfikacja serii 143 o nieco wyższej mocy (4220kW zamiast 3720kW) oraz wyższej prędkości maksymalnej (160km/h zamiast 120km/h). Do dziś można je spotkać przy obsłudze pociągów regionalnych, jadnak powoli zastępować je będą nowe pojazdy serii 147.
Na zdjęciu po lewej widzimy jeszcze odgałęziający się tor – prowadzi on do niewielkiej strefy przemysłowej w Freienbrink. Znajdują się tam między innymi centra logistyczne Edeki i Lidla. Jednak obecnie buduje się nieopodal ogromna fabryka Tesli – nazwana Gigafactory 4 lub Tesla – Berlin. Produkowane tam będą między innymi baterie do samochodów Tesla Model Y – jej otwarcie planowane jest pod koniec tego roku. W tej chwili bocznicą docierają materiały budowlane na potrzeby fabryki oraz kruszywo do budowy dróg dojazdowych. Zakład ma mieć również swoją bocznicę i nadawać oraz odbierać wiele wagonów – w związku z tym planowana jest rozbudowa stacji Fangschleuse. Za widocznym na zdjęciu pociągiem widać w oddali wiadukt nad autostradą A10 – w przyszłości stacja ma otrzymać kolejne tory główne dodatkowe zlokalizowane pomiędzy wyjazdem z bocznicy a tym właśnie wiaduktem – umożliwi to sprawne wyprawianie i przyjmowanie pociągów do i z fabryki Tesli.
Niewiele się teraz buduje nowych bocznic do obsługi fabryk. Mam nadzieję, że będzie wykorzystywana jak fabryka ruszy
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Cześć Radziol! Oj dawno nie byłem na fotkach w Niemczech. Ale na szczęście większość tych 112-tek mam już połapane. Trzeba się będzie ruszyć trochę bo powoli znikają stare serie. A jak z Twoich obserwacji ruchowych na Cotbus – Frankfurt – Berlin z ruchem starszych maszyn DB? Coś poza 112 i prywatnymi 143 jeszcze idzie spotkać na co dzień? Może jakieś 155 lub 151? Albo jakieś 232/233/234 gdzieś lokalnie? Bo ostatnio coś nie trafiałem. Tak nawiasem – gratuluję strony, szkoda, że wcześniej tu nie trafiłem. Bardzo fajna! Pozdrawiam i zieloności!
PolubieniePolubienie
155 pojawiają się często. Z serii 151 to najczęsciej HSL lub Hector Rail. 232 z DB Cargo jeżdżą teraz regularnie w relacji Ziltendorf EKO – Guben – Czerwieńsk z węglarkami do/z Rykoszyna.
PolubieniePolubienie