
W 2009 roku spotkanie lokomotywy serii SU45 w planowym ruchu nie było jeszcze szczególnie trudno. Jednym z pewniaków była linia łącząca Kostrzyn nad Odrą z Tczewem przez Gorzów i Piłę zwana „Ostbahnem”.
Tego dnia będąc przejazdem w Pile wygospodarowałem kilkanaście minut na sfotografowanie pociągu pośpiesznego „Kopernik” – wybrałem jedną z tych dobrze mi znanych miejscówek, do której łatwo było dojechać autem. Na długiej ogniskowej (450mm w przeliczeniu na „pełną klatkę”) doskonale widać znajdujący się w tle wiadukt linii do Piły Północ i stamtąd do Szczecinla lub Wałcza. Nawet z tej perspektywy widać, że jest pod nim wystarczająco dużo miekscz nie tylko na dwa tory Ostbahnu, ale i na kilka dodatkowych torów. To pozostałości po niesitniejącej już wówczas części stacji towarowej, górce rozrządowej i okręgu PłB. Także słupy trakcyjne są tego pamiątką – a nie jak sądzą niektórzy po dawnej elektryfikacji „Ostbahnu”.