
Nowością na polskich torach w 2021 roku jest nowa (trzecia) generacja lokomotyw z platformy TRAXX (produkowana przez Bombardiera seria pojazdów, której nazwa jest skrótem od: Transnational Railway Aplications with eXtreme fleXibility) w wersji na prąd stały. Wiele z nich ma również spalinowe moduły dojazdowe. Dwóch dużych graczy na europejskim rynku wynajmu pojazdów trakcyjnych – Akiem oraz Railpool zakupiły kilkanaście takich pojazdów z myślą o Polsce – są one teraz oferowane przewoźnikom i każdego dnia na polskich torach pojawiają się kolejne egzemplarze.
W połowie października jeden z pojazdów typu Traxx DC3 trafił do DB Cargo Polska. Należąca do Akiem lokomotywa oznaczona serią E594 i numerem 002 (numer fabryczny 35630/2021) ma moc 6000kW, maksymalną siłę pociągową 300kN i prędkość maksymalną 160km/h. Przystosowana jest do pracy wyłącznie w Polsce, nie ma też spalinowego modułu dojazdowego. Przewoźnik planuje wykorzystanie pojazdu głównie w krajowych relacjach „kontenerowych”. Nie ujawniono oficjalnie okresu, na jaki wynajęto pojazd – można tylko przypuszczać, że zostanie zwrócony po otrzymaniu przez przewoźnika zakupionych niedawno nowych lokomotyw Vectron DC od Siemensa – pojazdy mają niebawem przybyć do kraju.
Wow! Konfiguracja ze 160 km/h? Sporo nawet jak na intermodal… on ma EVN o końcówce 119-9?
PolubieniePolubienie