
Piętnaście lat temu wybrałem się do Drawskiego Młyna. Stacja położona na linii z Poznania do Szczecina jest położona tuż przed Krzyżem. Jak widać – w latach świetności było tu sporo miejsca na „bokach”. Stąd również rozpoczynała swój bieg jednotorowa, niezelektryfikowana linia do stacji Bzowo – Goraj.
Na zdjęciu widzimy pociąg ekspresowy „Mewa” (I-18411/0) z Warszawy Wschodniej do Świnoujścia Portu. Prowadzaca go lokomotywa EU07-153 po podziale lokomotyw między spółki grupy PKP trafiła do PKP Intercity. W 2014 w ramach pozbywania się EU07 typu 4E pojazd sprzedano prywatnemu przewoźnikowi. Po wykonaniu naprawy głównej w ZNTiKM w Gdańsku lokomotywa pracuje w Kolpremie.

Pomijając lokomotywy, na zdjęciu są piękne jesienne kolory przytorowych nieużytków.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Pamiętam te zdjęcie sprzed lat, oczywiście nigdy nie zdążyłem podobnego zmałpować 😉 Teraz torów bocznych jest nieco mniej, ale stacja przetrwała modernizację, chociaż podobno pierwotny plan zakładał jej wycięcie.
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Faktycznie nieco wcześniejsze ujęcie wrzucałem lata temu na TWB.
PolubieniePolubienie
Na video widać zakres modernizacji stacji Drawski Młyn
https://youtu.be/iQ2KEW83ZKU?si=99g4tB0XVMBg6JlX
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Dziękuję – widać niestety jak bardzo układ torowy stacji został zubożony.
PolubieniePolubienie
Jeszcze w temacie Drawskiego Młyna i torów to był taki incydent
https://pila.naszemiasto.pl/wracamy-do-tragedii-w-drawskim-mlynie-byli-sokisci/ar/c1-5161931
PolubieniePolubione przez 1 osoba