
Kolejne dwie lokomotywy elektryczne Vectron produkcji Siemensa odebrała firma Cargounit – jedno z przedsiębiorstw zajmujących się wynajmem taboru kolejowego. Te dwie sztuki przekazano od razu klientowi – firmie Bahnoperator Polska. Są to lokomotywy wielosystemowe, przygotowane do pracy w ośmiu krajach (Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja, Węgry). Ich prędkość maksymalna to 200km/h, a moc to 6400kW.

typ | numer fabryczny | rok produkcji | numer LZB | numer EVN | prędkość maksymalna | imię nadane przez Cargounit |
X4EAB | 23017 | 2022 | 6193-059 | 91_51_5370_053-8 | 200km/h | Piotrek |
X4EAB | 23024 | 2022 | 6193-060 | 91_51_5370_054-6 | 200km/h | Andrzej |
Tak jak na wcześniejszych pojazdach w barwach Cargounit, tak na tych możemy się spotkać z mnogością oznaczeń na czole. Oprócz fragmentu numeru EVN znajdziemy tam niemiecką serię, będącą w istocie numerem identyfikującym pojazd w systemie LZB – w związku z przekroczeniem tysiąca lokomotyw serii 193 dodano z EVN cyferkę „6” na przodzie – stąd oznaczenie 6193. Konstrukcja systemu zakłada maksymalnie czterocyfrowy numer serii i trzycyfrowy numer inwentarzowy. Imiona – tak jak na wcześniejszych lokomotywach – są imionami pracowników firmy Cargounit.

Bardzo mnie cieszy fakt pozyskiwania przez polskie firmy kolejnych, nowoczesnych pojazdów trakcyjnych. Obecnie „Bahnoperator Polska” użytkuje więc siedem Vectronów z Cargounit oraz dwie Gamy z Rail Capital Partners. Pozostaje mieć nadzieje, że nowe lokomotywy otrzymają logo użytkownika podobnie, jak wszystkie wcześniej pozyskane pojazdy.