
W 2002 roku seria SP32 w Zakładzie Taboru w Czerwieńsku (CM Czerwieńsk) była reprezentowana przez osiem egzemplarzy oryginalnych oraz jeden po drugiej (dużej) modernizacji – więcej na jej temat możecie przeczytać w TYM poście. Lokomotywy zatrudniane były zasadniczo do obsługi pociągów pasażerskich – w następujących relacjach:
- Zielona Góra – Guben
- Zielona Góra – Żagań
- Zbąszynek – Gorzów Wlkp
Do Zbąszynka zazwyczaj oddelegowane były dwie lub trzy maszyny. Zjeżdżały do Czerwieńska tylko na tankowanie i/lub przeglądy okresowe. Od 4 listopada 2002 roku kursowanie pociągów pasażerskich na linii do Gorzowa zostało zawieszone i SP32 zniknęły ostatecznie ze Zbąszynka.
SP32-205 jako jedyna tutaj przedstawicielka serii po „Dużej” modernizacji była wykorzystywana tylko „na miejscu” – z Zielonej Góry do Żagania lub do Guben.
Zestawienie wszystkich czerwieńskich lokomotyw poniżej – jeśli na stronie publikowałem już zdjęcie określonego numeru inwentarzowego – otworzy się ono w nowym oknie po kliknięciu w numer w pierwszej kolumnie tabeli.
Seria i numer | numer fabryczny i data produkcji | Status pojazdu | Uwagi |
SP32-088 | 25352/1988 | Czynny | |
SP32-089 | 25353/1988 | Odstawiony – Czerwieńsk | |
SP32-090 | 25354/1988 | Czynny | |
SP32-091 | 25355/1988 | Czynny | |
SP32-093 | 25357/1988 | Czynny | |
SP32-114 | 25421/1989 | Czynny | Graffiti na czole „B” |
SP32-125 | 25432/1989 | Odstawiony – Czerwieńsk | |
SP32-128 | 25435/1989 | W naprawie okresowej – Nowy Sącz | w trakcie modernizacji na SP32-210 |
SP32-205 | 25420/1989 | Czynny | z wyłączeniem obsługi Zbąszynek – Gorzów |


Beautiful machines and thanks for the information you shared about them.
PolubieniePolubione przez 1 osoba