SP32-147

150110_Chojnice_sp32-147_radziolpl
15 stycznia 2010|Chojnice|SP32-147 odstawiona przed halą przeglądowo-naprawczą.

Lokomotywa serii SP32 o numerze 147 została wyprodukowana w 1990 roku z numerem fabrycznym 25566. Była jedną z sześciu maszyn zakwalifikowanych do tak zwanej „remotoryzacji” – wymiany oryginalnego silnika spalinowego M820SR na wyprodukowany w Rumunii na licencji MTU silnik 12V396TC12. Więcej o tej modernizacji możecie przeczytać tutaj.

Po ukończeniu w 1994 roku naprawy połączonej z modernizacją w „ZNLS Piła” maszyna wróciła do Krzyża, gdzie pracowała przy obsłudze pociągów osobowych i pośpiesznych między Kostrzynem nad Odrą i Piłą. Na początku 2000 roku przekazana do Zakładu Taboru we Wrocławiu z przydziałem do Sekcji w Wałbrzychu. To właśnie tam pojazd przyozdobiono dodatkowymi czarno-czerwonymi pasami i numerami wyklejonymi taśmą. Zgarniacze otrzymały białe akcenty, a reflektory aluminiowe ramki rodem z elektrowozów. Planowe drużyny pomalowały też tła tablic z oznaczeniami na czerwono – wzorem tablic parowozowych. Pojazd pracował tam do września 2004 roku, po czym przeniesiono go na stan Zakładu Taboru w Nowym Sączu do sekcji w Jaśle. Po podziale lokomotyw PKP Cargo między spółki pasażerskie maszyna trafiła do „PKP Przewozy Regionalne”, ale prawdopodobnie już w stanie nieczynnym. Odstawiono ją w Chojnicach, gdzie służyła za magazyn części dla sprawnej jeszcze SP32-096.

7 grudnia 2012 |Krzyż Wlkp.| SP32-147 odstawiona na terenie lokomotywowni „Przewozów Regionalnych”. Po prawej widoczny fragment SP32-073

Pod koniec listopada 2012 roku lokomotywa była transportowana z Chojnic do Krzyża. Jednak w trakcie podróży stwierdzono nadmierne nagrzewanie się łożysk czwartego zestawu kołowego i lokomotywę odstawiono w Trzciance. Następnego dnia z pomocą palnika acetylenowego rozcięto i usunięto osłonę przekładni i nacięto zębatkę na czwartej osi – to prawdopodobnie uszkodzenie łożysk silnika trakcyjnego blokowało zestaw kołowy. Wtedy też prawdopodobnie lokomotywa straciła tylny zgarniacz – wycięto go w celu ułatwienia dostępu. I tak lokomotywa na haku SU45-241 trafiła do Krzyża 29 listopada 2012 roku.

11 listopada 2017 |Krzyż| Lokomotywa SP32-147 odstawiona dosłownie w krzakach nieopodal lokomotywowni.

Po zakończeniu dzierżawy lokomotywowni w Krzyżu przez „Przewozy Regionalne” wszystkie odstawione tam pojazdy zostały wystawione na tory stacyjne. Są doskonale widoczne z okna pociągów wjeżdżających i wyjeżdżających w kierunku Poznania.

17 maj 2020 |Krzyż Wlkp.| SP32-147 odstawiona na terenie stacji wraz z innymi pojazdami „Przewozów Regionalnych”.

Kolejne zdjęcia doskonale ukazują postępującą degradację odstawionego pojazdu. Tabliczki już dawno zniknęły, jednak dwukolorowe „V” na czole wyklejone niemiecką taśmą trzyma się doskonale. Jak widać przyklejający ją dwadzieścia lat temu maszyniści bardzo się przyłożyli do przygotowania powierzchni pod naklejki…

One comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s