Ostatnia aktualizacja 04.10.2025

| Oznaczenie po modernizacji | Przebudowa z | numer fabryczny | Zakład modernizujący | Data modernizacji | Data i rodzaj ostatniej naprawy |
| SP32-206 | SP32-043 | 25275/1987 | ZNTK Nowy Sącz | 2001 | Rev. 29.12.2009 PR Gdynia |
Lokomotywa po zakończeniu modernizacji trafiła do Pracy w Lublinie (CM Lublin, a od maja 2008 PR Lublin). Prowadziła pociągi min. do Zamościa, Hrubieszowa, Rzeszowa. W marcu 2009 została przeniesiona do PR Gdynia. W oddziale w Chojnicach przeszła naprawę rewizyjną, przy okazji której zmieniono jej malowanie na nowy schemat „Przewozów Regionalnych” – ciemnowiśniowe nadwozie ze srebrnym pasem.

Lokomotywa prowadziła pociągi w węźle Chojnickim do stycznia 2011, kiedy to przekazano ją do PR Poznań (Krzyż). Tu też pracowałą do 27 grudnia 2017 roku prowadząc pociągi osobowe – najczęściej w zastępstwie za zdefektowane szynobusy.

Była to ostatnia czynna lokomotywa serii SP32. Właściciel – „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. nie planował dalszej eksploatacji pojazdów tej serii. Ważność „Świadectwa Sprawności Technicznej” upłynęła 29.12.2017 roku. Licznik przebiegu zatrzymał się w tej lokomotywie na 407673km . Lokomotywa pracowała planowo do ostatniego dnia ważności ŚST, po czym została odstawiona wraz z pozostałymi dziewięcioma przedstawicielkami tej serii w Krzyżu.
O jej ostatnich dniach służby dla Przewozów Regionalnych, a właściwie już Polregio możecie przeczytać TUTAJ.

Lokomotywa została w październiku 2024 zakupiona przez przewoźnika SKPL Cargo. W dniu 23 listopada 2024 roku została przetransportowana z Krzyża do Pleszewa.

W związku z tym, że lokomotywa była sprawna do momentu jej odstawienia nowy właściciel zdecydował o przeprowadzeniu naprawy poziomu P4 właśnie dla tego egzemplarza.

Postępy prac przy lokomotywie można było obserwować w Pleszewie – prace wykonywano przy stacji Pleszew Miasto w niewielkiej hali.



Zastosowany na lokomotywie schemat malowania sugeruje plany użycia pojazdu w ruchu pasażerskim.

[…] firma nie próbuje na razie sprzedać ostatniej przedstawicielki tej serii po modernizacji – SP32-206. Ta jeździła najdłużej i z pewnością jest najbardziej kompletna (o jej ostatnich dniach na […]
PolubieniePolubienie